یک اکران متفاوت با درخواست مکرر"باز هم بیایید" / سینمای سیار، شادی و امید را به دهستان بام اسفراین برد
يک اکران متفاوت با درخواست مکرر"باز هم بياييد" / سينماي سيار، شادي و اميد را به دهستان بام اسفراين برد
همراه با 18 اسفند، سالروز تاسیس کانون های مساجد/

یک اکران متفاوت با درخواست مکرر"باز هم بیایید" / سینمای سیار، شادی و امید را به دهستان بام اسفراین برد

انيميشن بلند سينمايي "لوپتو" براي 200 تن از کودکان و نوجوانان دهستان بام اسفراين اکران شد که با استقبال خانواده در اين منطقه رو به رو شد.
شناسه خبر : 45200 تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ کودکان ونوجوانان همراه والدین خود در دهستان زیبای بام اسفراین، در شبی به یاد ماندنی و روزی خاطره انگیز برای نخستین بار، تماشای فیلم در سینما را در منطقه خود تجربه کردند.

سالن ورزشی با چیدن صندلی های امانتی آموزش و پرورش بام و صفی آباد توسط  کودکان و نوجوانان عضو کانون فرهنگی هنری عاشورای مسجد امام حسین علیه السلام مهیا شد و تنی چند از کارکنان ستاد فهمای استان نیز پرده سینما و صوت و دستگاه اکران فیلم را آماده کردند.

ساعت 19:30 سالن پرشده بود و چراغ ها خاموش شد و بچه ها باشوق و نایلون های پر از خوراکی "لوپتو" را تماشا کردند.

پس از تماشای فیلم و خروج تماشاگران حتی والدین هم درخواست "باز هم بیایید" داشتند و تجربه مجدد اکران فیلم و سینما در این منطقه را تکرار می کردند.

"سینمای سیار" با هدف توزیع عادلانه فرهنگی به درخواست ستاد فهمای خراسان شمالی و هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان از سوی معاونت سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به کانون های مساجد این استان برای اکران فیلم در مناطق شهری و روستایی فاقد سینما واگذار شده است.

تاکنون روستای گریوان بجنورد و شهرستان های گرمه، فاروج و راز و جرگلان شاهد استقرار سینمای سیار و اکران فیلم بودند و به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مناطق دیگر همچون شوقان  نیز بدینوسیله فیلم اکران می شود.

پایان/